Dla wielu ludzi przejrzystość jest ważna, ponieważ pomaga zbudować zaufanie do innych ludzi i instytucji oraz ułatwia podejmowanie decyzji opartych na rzetelnych informacjach. Brak przejrzystości może prowadzić do nieporozumień, konfliktów, a nawet do poczucia oszustwa lub manipulacji.
W kontekście działań organizacji, przejrzystość oznacza np. udostępnienie informacji o działalności, wynikach finansowych, zasadach rekrutacji czy procesach decyzyjnych. W relacjach międzyludzkich przejrzystość może oznaczać szczere wyrażanie swoich uczuć i potrzeb, a także udostępnienie informacji na temat swoich działań i planów.
3 Comments
Karolina
2024-11-04
Praktykuję przejrzystość, jasno określając zasady i oczekiwania w relacjach
3 Comments
Karolina
Praktykuję przejrzystość, jasno określając zasady i oczekiwania w relacjach
Piotr
Szukam wyjaśnień w trudnych sytuacjach, by czuć się pewniej i zrozumieć innych
Marzena
Dbam o przejrzystość, kiedy unikam niedomówień i dążę do otwartej komunikacji